Sunday, March 20, 2011

Contoh Resume




Assalamualaikum dan Salam Hormat,

Contoh Resume??
Adakah anda mencari-cari contoh resume untuk memohon kerja.
Resume yang akan di gunakan untuk memohon kerja.Bermacam-macam contoh resume yang ada di internet tetapi tidak semua yang sesuai untuk anda. Syabas kepada anda kerana terjumpa artikel ini. Dalam  artikel ini akan membongkarkan bagaimana menghasilkan sebuah resume yang hebat. Ramai orang fikir mereka 'boleh' menyediakan resume mereka sendiri. Buat resume, bukannya susah pun pada fikiran mereka. Menulis resume memanglah mudah tetapi untuk menjadikan ianya memikat agak sukar jika anda tidak tahu bagaimana cara-caranya. Menghasilkan resume kita haruslah memasang strategi untuk menghasilkan resume yang hebat. Oleh itu, sebelum menghasilkan resume kita haruslah tahu ciri-ciri yang menarik dan mempunyai unsur-unsur memikat bakal majikan anda. 

Mungkin ada yang tertanya-tanya bagaimana resume boleh memikat majikan ?

Baiklah, memikat yang di maksudkan di sini adalah keseluruhan isi kandungan resume yang anda hasilkan  memenuhi citarasa dan mesra bakal majikan anda. Walaupun resume anda baru sahaja di semak sambil lalu atau sekali imbas, akan tetapi bakal majikan tidak sabar-sabar untuk memanggil anda untuk di temuduga. Iainya seolah-olah jawatan yang anda mohon itu memang disediakan untuk anda. Resume anda pada pandangan majikan menggambarkan diri anda yang sebenar.

Cuba anda bayangkan, anda meletakkan pertaruhan diri anda ke dalam sehelai kertas…menulis segala informasi yang berkaitan tentang diri anda seperti pencapaian,tahap pengajian,dan kemahiran yang anda. Anda tambahkan lagi dengan elemen-elemen yang memikat di dalam resume anda. Jika bakal majikan melihat resume anda, kebarangkalian beliau untuk menolak resume anda adalah rendah. Inilah sebenarnya sasaran anda sebenarnya, untuk meyakinkan bakal majikan buat pertama kalinya. Oleh itu, penting sekali untuk anda menghasilkan satu resume yang benar-benar mantap dan mesra majikan.

kesimpulannya, resume yang hebat ditambah pula anda muatkan lagi unsur-unsur yang memikat di dalamnya akan menaikkan rating untuk resume anda dipilih ke temuduga. Akan tetapi terdapat beberapa perkara yang perlu anda tahu rahsianya. Rahsia yang akan membuatkan bakal majikan terkunci dengan resume anda. Saya yakin anda mampu lakukan yang terbaik demi masa depan anda. Resume yang Hebat akan membantu anda mendapat pekerjaan yang HEBAT :) Untuk mendapatkan panduan rahsia yang dimaksudkan sila kilik banner banner atau link di bawah

klik banner di atas untuk mengetahui rahsia resume yang di maksudkan